De Stroom heeft nu een eigen app!In deze tijd waarin de mobiele telefoon niet meer is weg te denken en voor steeds meer zaken wordt gebruikt, biedt het ook nieuwe mogelijkheden om als kerk aanwezig te zijn bij mensen. Met name gericht op onze gemeenteleden en op de versterking van onze gemeenschap. Juist nu is het belangrijk om op nieuwe manieren de verbinding met andere leden van de gemeente te bieden.
De Stroom-app biedt veel aanvullende mogelijkheden. Met de nadruk op 'aanvullend': ook de bestaande manieren van contact en communicatie zullen een plaats houden; denk aan Onderweg, de Zondagsbrief, deze website en andere vormen van communicatie.

Snel aan de slag? Hieronder vind je de stappen voor een snelle start.
Aanmelden - alleen voor leden van De StroomVanwege privacy is De Stroom-app alleen toegankelijk voor (gast)leden van gemeente De Stroom. Als gemeente lid kun je met je e-mailadres direct toegang krijgen tot de Stroom app.
Nadat je de app hebt gedownload op je telefoon moet je je aanmelden met je naam en email-adres. Gebruik hiervoor je eigen persoonlijke e-mailadres, de app is helemaal gepersonaliseerd
Na aanmelden wordt er gecontroleerd of je lid bent van De Stroom omdat de app alleen gebruikt kan worden door leden van De Stroom. Je krijgt een berichtje als de goedkeuring is gedaan en je kunt de app gaan verkennen!
Dit kun je met de appVia de app blijf je op de hoogte van het laatste nieuws, kun je gemakkelijk geven aan de verschillende collecte doelen, de agenda bekijken, berichten plaatsen of iemand opzoeken in het digitale "leden"-boek!
Welke voordelen biedt De Stroom-app?- Snellere berichtgeving over (belangrijke) zaken in de gemeente.
- Berichtgeving alleen naar de leden van een bepaalde groep (jeugdclubs, Gemeente groeigroepen, kerkenraad, etc). Berichten kunnen specifiek gericht worden aan de leden van een bepaalde groep.
- Verspreiding van nieuwsbrieven (wekelijkse Zondagsbrief) maar ook andere belangrijke informatie.
- Een nieuwe vorm van het digitale "leden” boek; iedereen kan zijn/haar eigen gegevens invullen en kiezen wat zij willen delen zoals foto, (mail)adres en telefoonnummer. Iedereen houdt zelf de eigen gegevens up-to-date; wijzigingen worden dus niet pas na een jaar zichtbaar.
- Via de app is de kalender met alle activiteiten beschikbaar.
- Er kan via een collecte tegoed in de app aan de wekelijkse collectes worden gegeven (zie hieronder)
- Naast de collectes in de erediensten kunnen er speciale inzamelingsacties via de app worden aangeboden (bijv Kerkbalans).
- Aanbieden van een dagelijkse tekst of podcast, bijvoorbeeld die van Petrus (PKN), IZB Focus of de “Eerst Dit”- podcast (in een later stadium).
Geven via de appVoor elke iDeal-transactie betaal je als bedrijf of kerk transactiekosten, bij onze app willen we de transactie kosten laag houden, zo gaan alle inkomsten rechtsreeks naar het goede doel. Dat doen we door te werken met een saldo wat in de app wordt opgeslagen. Je laadt dan één keer een tegoed in de app waaruit je vanaf dat moment kan geven.
Dat werkt zo: je kunt in de app een bedrag kiezen waarmee je je saldo op wilt laden. Vervolgens stuurt de app je via iDeal veilig door naar de betaalomgeving van je eigen bank. Het door jou gekozen bedrag wordt dan automatisch naar de bankrekening van onze kerk overgemaakt en weergegeven in de app. Per week kun je een bedrag vanuit je saldo aan de collecte geven.
Wat zijn de grootste voordelen van collecteren via een saldo1. Met een saldo bespaar je transactiekosten
De iDeal transactie wordt mogelijk gemaakt door iDeal. Die rekent kosten voor de transactie. Die liggen rond de €0,35 en die besparen we door niet bij iedere collecte een iDeal transactie te doen maar te werken met een saldo.
2. Saldo = sneller
Door een saldo op te laden hoef je maar één keer via je bank-app geld over te maken. Je kunt dan in het vervolg met één klik op de knop collecte geven. Geen gedoe.
Kan ik ook geven aan een collecte zonder saldo?Ja, dat kan. Dan betaal je wel de transactiekosten a €0,24.